Yli 10 000 katselukertaa yhdelle Google-arvostelulle

Sähköpostiin tullut ilmoitus pysäytti hetkeksi. Kyseessä oli kirjoittamani arvostelu kamerakaupasta, josta olin ostanut järjestelmäkameran pari vuotta sitten. Sain asiantuntevaa palvelua ja apua kamerakampanjan rekisteröinnissä. Olin yllättynyt palvelun sujuvuudesta, halusin kiittää ja kertoa kokemuksestani muillekin.
Arvosteluja luetaan juuri ostopäätöksen kynnyksellä. Silloin, kun asiakas vertailee vaihtoehtoja, puntaroi ostopaikkaa tai hakee varmistusta valinnalle. Yksi hyvä arvostelu voi olla ratkaiseva.
Olemme suomalaisina usein arkoja pyytämään toisen mielipidettä omasta toiminnasta, saati vielä julkisesti. Heitän pari kysymystä, joita voisi pohtia:
Arvostelun pyytäminen ei maksa kuin pienen vaivan. Arvostelu ei ole vain asiakaspalaute, se on pala yrityksen tarinaa ja kestää pitkään, jopa vuosia. ’Brändityötä’ voi siis tehdä yhdessä asiakkaan kanssa. Huonokin asiakaspalaute tarjoaa mahdollisuuden korjata tilanne, ja saada samalla kullanarvoista tietoa toiminnan kehittämiseksi.
Voisiko yksi asiakkaasi tarina vakuuttaa seuraavan asiakkaan paremmin kuin mainos? Ja kannattaisiko näistä asiakkaidesi kokemuksista myös kertoa rohkeasti?






