Yli 10 000 katselu­kertaa yhdelle Google-arvostelulle

Yli 10 000 katselu­kertaa yhdelle Google-arvostelulle

Sähköpostiin tullut ilmoitus pysäytti hetkeksi. Kyseessä oli kirjoittamani arvostelu kamera­kaupasta, josta olin ostanut järjestelmä­kameran pari vuotta sitten. Sain asian­tuntevaa palvelua ja apua kamera­kampanjan rekisteröinnissä. Olin yllättynyt palvelun sujuvuudesta, halusin kiittää ja kertoa kokemuksestani muillekin.

Arvosteluja luetaan juuri osto­päätöksen kynnyksellä. Silloin, kun asiakas vertailee vaihto­ehtoja, puntaroi osto­paikkaa tai hakee varmistusta valinnalle. Yksi hyvä arvostelu voi olla ratkaiseva.

Olemme suomalaisina usein arkoja pyytämään toisen mieli­pidettä omasta toiminnasta, saati vielä julkisesti. Heitän pari kysymystä, joita voisi pohtia:

  • Luottavatko ihmiset enemmän käyttäjien kokemuksiin kuin mainontaan?
  • Voiko osuva arvostelu vaikuttaa osto­päätökseen enemmän kuin kampanja?

Arvostelun pyytäminen ei maksa kuin pienen vaivan. Arvostelu ei ole vain asiakas­palaute, se on pala yrityksen tarinaa ja kestää pitkään, jopa vuosia. ’Brändi­työtä’ voi siis tehdä yhdessä asiakkaan kanssa. Huonokin asiakas­palaute tarjoaa mahdollisuuden korjata tilanne, ja saada samalla kullan­arvoista tietoa toiminnan kehittämiseksi.

Voisiko yksi asiakkaasi tarina vakuuttaa seuraavan asiakkaan paremmin kuin mainos? Ja kannattaisiko näistä asiakkaidesi kokemuksista myös kertoa rohkeasti?

Lue lisää