Kesän jälkeen ovipumppu ei laula ja asiakas­rintamalla on hiljaista?

Kesän jälkeen ovipumppu ei laula ja asiakas­rintamalla on hiljaista?

Olet panostanut palveluusi ja saat hyvää palautetta, mutta asiakkaita ei vain tule? Jos palvelu­alttiista läsnä­olostasi huolimatta asiakas­virta ei löydä ovellesi, tarkista ensin nämä asiat:

  • Verkkosivusi löytyvät helposti eivätkä kangertele – kiireinen asiakas siirtyy nopeasti muualle
  • Sosiaalisen median kanavasi ovat aktiiviset ja ajantasaiset
  • Palvelusi löytyvät, kun asiakas googlaa
  • Yhteystiedot löytyvät helposti edellisistä

Tee tämän jälkeen vielä hieman perusteellisempi tarkistus:

  • Palvelukuvauksesi kertoo selkeästi, mitä hyötyä asiakas saa
  • Puhuttelet juuri sitä kohde­ryhmää, jonka haluat tavoittaa
  • Viestintäsi on tunnistettavaa kaikissa kanavissa – ja näyttää johdonmukaiselta
  • Olet muistanut pyytää asiakkailta arvosteluja tuotteistasi tai palveluistasi

Nyt voit taputtaa itseäsi olka­päälle. Viestinnälliset perus­asiat ovat kunnossa!

Mutta jos silti tuntuu, että syksyyn tarvitaan piristystä, voi syynä olla esimerkiksi se, että kilpailijasi ovat aktivoituneet ja nostavat omaa ääntään, jolloin oma viestisi jää katveeseen.

Mutta eipä hätää. Olen täällä sinua varten, ota rohkeasti yhteyttä! Mietitään yhdessä, miten asiakas­virtaa saadaan kasvatettua. Veloitukseton alku­tapaaminen voi olla juuri se tarvittava askel – ja saat siitä mukaasi selkeät toimenpide-ehdotukset.

Lue lisää