Menetätkö asiakkaita epäselvän mielikuvan vuoksi?

Asiakas puntaroi ostopäätöstä tuotteesi tai palvelusi mielikuvan perusteella. Päätöstä tehdessä syntynyt kuva vaikuttaa käsitykseen tuotteen ja palvelun laadusta sekä hintatasosta. Pahimmassa tapauksessa asiakas voi ohittaa sinut jo ennen kuin astuu kauppaasi, jos viestintä ei ole muodostanut oikeaa hinta- ja laatumielikuvaa.
Ristiriita voi syntyä kahdesta asiasta:
Mistä tiedät, menetätkö asiakkaita harhaanjohtavan mielikuvan vuoksi? Esimerkiksi tarjoat premium-palvelua, mutta viestintäsi antaa perusratkaisun vaikutelman. Tai tuotteesi on edullinen, mutta siitä syntyy kalliin tuotteen mielikuva. Molemmissa tilanteissa asiakas voi hylätä sinut jo ennen yhteydenottoa.
Näkeekö asiakas sen arvon, jonka sinä luot? Kun viestintäsi tukee ja rakentaa oikeanlaista hinta- ja laatumielikuvaa, tavoitat ja puhuttelet oikeita asiakkaita. Jos haluat keskustella aiheesta, autan mielelläni ja annan konkreettisia toimenpide-ehdotuksia.






